6-8 Yaş Grubu - 2019 Yaz Okulu Atölye Programları - 1. Dönem

24/06/2019 - 12/07/2019
Biltes Koleji, Sadabad, Kağıthane

6-8 Yaş Grubu - Yaz Okulu Atölye Programları ile Üstün zekâlı olduğu tanılanan çocuklara zenginleştirilmiş bir eğitim sunarak; onların kendilerini ve ailelerin çocuklarını keşfetmelerini sağlamaktır.

Sportif Rekrasyon

Rekreasyon bireylerin boş zamanlarını değerlendirme etkinlikleri olup; kişisel olarak doyum sağlanılan faaliyetlerdir. Sportif rekreasyon ise sporu zevk ve eğlence amaçlı olarak kullanmak, sporun farklı alanları ile ilgilenmek anlamına gelir. Çoğu zaman çocuklar ebeveynleri tarafından yönlendirildikleri spor alanları ile ilgilenir. Oysaki sportif rekreasyon etkinlikleri ile çocuklar farklı spor dallarına tabi tutularak; kendi ilgi alanı ve zevk aldığı spor dalında ilerleme imkanı bulabilir. Ayrıca bu etkinliklerle çocuklar, spordan zevk almayı öğrenerek; sağlıklı bir yaşam için alt yapı oluşturmuş olurlar. Üstün zekalı çocuklar kendilerini fiziksel faaliyetlerden çok zihinsel faaliyetlerde daha rahat hissederler. Bunun nedeni üstün zekalı çocukların asenkronize gelişim dediğimiz bir gelişim örüntüsüne sahip olması; zihin gelişimlerinin önden fiziksel gelişimlerinin ise zihinsel gelişimin gerisinden gelmesidir. Zihinsel anlamda yüksek standartlara sahip üstün zekalı çocuklar, bu standartlara fiziksel olarak ulaşamayacaklarını düşündükleri için sportif faaliyetlere çok fazla ilgi göstermemektedirler. Bu da zamanla onların hareketsiz bir yaşam tarzı belirlemelerine ve kilo almalarına neden olabilmektedir. Bu atölyede ayak tenisinden, petangaya,  yüzmeden, voleybola ve basketbola birçok spor dalı çocuklarla buluşturularak;  denge-koordinasyon, grupla birlikte hareket edebilme, karar verme ve risk alma  becerileri üzerinde durulacak ve çocukların enerjilerini atarak eğlenmeleri, sporu sevmeleri sağlanacaktır.

Robotik

Robotik atölyesi ile öğrenciler temelde düşünmeye ve öğrenmeye yönlendirilir. Atölyede belirtilen eğitim süresi içinde öğrencilere robotların parçaları ve kullanım alanları hakkında bilgi verilip, daha sonrasında bu alana yönelik bir altyapı oluşturulacaktır. Günümüzde, özellikle son yıllarda giderek etkisini daha da arttıran hatta geleceğin etkin elemanları arasında görünen robotlar, çocuklar başta olmak üzere herkesin merak ettiği kavramlar arasına girmiştir. Çocuklar teknolojik anlamda hayal ettikleri kavramların aslında gerçek olabileceğini, bugüne kadar çoğu çocuğun soyut olarak düşünebildikleri robotların nasıl yapıldığını, üretim süreçlerini ve nasıl programlandıklarını atölyemizde var olan teknolojiler sayesinde görerek ve eğlenerek öğrenebileceklerdir. Öğrencilerimizin keyifle vakit geçireceği robotik dersinde robotun tanımı yapılacak, robotiğin önemi tartışılacak, dünyadaki robotların nerede kullanıldığı, robot türleri gibi pek çok bilginin verilerek öğrencilerin robot konusunda donanımlı olması ve yaşıtları arasında fark yaratması atölyenin hedefidir. Ders kapsamında öğrencilerin hazırbulunuşluğu doğrultusunda hazır setler veya ardunio kullanılmaktadır. Üstün zekâlı çocukların çoğunluğu analitik düşünen, teknolojiye ilgi duyan ve yaratma potansiyeli olan çocuklardır. Bu atölyede robotlara ilişkin hem donanım hem de yazılım bilgisi verilerek; çocukların bilim ve teknoloji konusundaki ilgi ve bilgilerinin arttırılması hedeflenmektedir. 

Drama

Drama bir düşünceyi beden diliyle, hareket ederek, devinimle anlatımdır. Diğer bir ifadeyle drama;  insanın kendini başkalarının yerine koyarak çok yönlü gelişmesi,  bireyin eğitim ve öğretimde aktif rol alması,  kendini ifade edebilmesi,  araştırma istek ve arzusunun artması, yaratıcı olması ve yaşamı çok yönlü algılamasını sağlayan eğitim yöntemidir. Drama ‘yaparak-yaşayarak öğrenme’ bakımından en etkili eğitim yöntemlerinden biridir. Eğitici ve yaratıcı dramanın birlikte kullanıldığı bu atölyede; ısınma ve rahatlama etkinlikleri, pandomim ve rol oynama, doğaçlama, oluşum ve değerlendirme aşamaları sırasıyla takip edilmektedir. Üstün zekalı çocuklarda IQ arttıkça, sosyal ilişkilerde sıkıntı yaşama durumu ortaya çıkmakta; bu sebeple bu grup genellikle kendisini toplumdan soyutlamayı seçebilmektedir. Bu atölyede drama etkinlikleri yoluyla çocuklara rahat bir ortam sunularak, onlarda duyguları fark etme, olaylara farklı açıdan bakabilme, empati kurma ve etkili iletişim becerileri konusunda farkındalık oluşturulacaktır.

Eğlenceli Bilim

Dünyayı bir bilim adamı gibi algılayabilenler ve ancak olaylar üzerinde düşünebilenler dünyaya katkıda bulunabilirler. Dünyayı bir bilim adamı gibi algılayabilmek ise temel fen bilgisine sahip olmanın yanında, bilimsel araştırma becerilerinin de gelişmiş olmasını gerektirmektedir. Üstün zekalı çocukların en önemli özelliklerinden birisi meraklı olmaları ve evren, yaşam, canlılar hakkında bitmek tükenmek bilmeyen sorular sormalarıdır. Bulutlar neden beyazdır, deniz anasının beyni var mıdır, bütün canlıların kalbi aynı mıdır, neden rüya görürüz? Vb. Çocukların bu meraklarını doyurmak ve soruların yanıtlarına ulaşmak içinse; hangi kaynaktan, hangi sırada ve nasıl araştırma yapması gerektiği; hangi deney için hangi yollara başvurması gerektiği gibi konularda bilgi sahibi olması gerektirmektedir. Bir yandan fizik, kimya ve biyoloji deneyleri ile bilimin en eğlenceli yanı sunulan bu atölyede, bir yandan da çocukların bilimsel araştırma ve bilimsel süreç becerileri geliştirilmektedir.

Yaratıcı Düşünme

Stratejik düşünme geleceği öngörerek, gerekli adımları şuan atmak, gelecek için vizyon oluşturmak için gereklidir. Yapılan bir araştırmaya göre her 10 profesyonelden yalnızca üçü stratejik düşünebilmektedir. Halbuki yaratıcı, yenilikçi bir planlamanın ortaya çıkması için stratejik düşünme gereklidir. Stratejik düşünme geliştirilebilen, zorlu kararlar ve zorlu tecrübeler sonucunda kazanılan bir beceridir. Üstün zekâlı çocuklar düşünme becerilerinin erken gelişmesinden dolayı genellikle strateji kurma konusunda oldukça iyidirler. Fakat bu becerinin bileşenleri konusunda çocuk bilgilendirilerek, çocuğa sorumluluk verilerek ve strateji kurma konusunda deneyim kazanması sağlanarak çocuğun stratejik düşünme yeteneği daha da geliştirilebilir. Bu sebeple bu atölyede çoğunlukla satranç ve zeka oyunları yoluyla çocukların strateji geliştirme, plan yapma, mantık yürütme, dikkat ve yoğunlaşma, yenilgiyi hazmetme, karar verme gibi tutum ve davranışları geliştirilecektir.

Ritim ve Müzik

Günümüz koşullarında teknolojinin avantajlarının yanında hayatımıza giren dezavantajlarından dolayı sanat yoluyla çocuğu eğitme konusu önemli eğitim yollarından birisidir. Müziğin eğitimsel işlevleri müziğin bireysel, toplumsal, kültürel ve ekonomik işlevlerinin düzenli, sağlıklı, tutarlı, etkili, verimli ve yararlı bir biçimde gerçekleşmesini ve gelişimini sağlayıcı tüm müziksel öğrenme-öğretme etkinliklerini, bu etkinliklere ilişkin planlama, düzenleme ve örgütlenmeleri ve bütün bunlara ilişkin yapı ve işleyişleri kapsar. Ritim ve müzik atölyesi yoluyla öğrencinin dinleme becerilerinin geliştirilmesini yanında, dikkat, yönerge takip etme, işbirlikli çalışma, planlama, organizasyon ve yaratma gibi becerileri geliştirilmektedir. Birden çok duyu organın hitap etmesi, hem sol beyni aktive eden hem de sağ beyni aktive eden (nota okurken ritmi çıkarma gibi) etkinliklerin yer alması zihinsel meşguliyeti yüksek olan üstün zekalı çocuklar için rahatlatıcı ve eğlencelidir. Bu atölyede genel ritim çalışmaları temel alınarak ritim çalışmalarına tabi tutulan öğrencilerin, metalafon, kselefon gibi farklı aletlerle tanıştırılarak, sanat zevki kazanmaları desteklenmektedir. Verilen ritmi anlama ve çıkarabilme, yeni bir müzik aleti çalabilme öğrencilerin hem bilişsel hem duygusal hem de psikomotor olarak gelişimlerine katkı sağlayacaktır. Ritim ve Müzik atölyemizde öğrenciler; temel müzik bilgisi eğitimi alarak kazandığı müzik bilgisini enstrüman üzerinde uygulayarak, şarkılara enstrümanla eşlik edecek, grup halinde müzik yapacak, müzik dinleme alışkanlığı kazanarak, estetik yönlerini geliştireceklerdir.

Aile Eğitimlerimiz

Üstün Zekâlılar Eğitim Ağı aile eğitimlerini önemseyen bu sebeple verdiği 12 haftalık öğrenci eğitimi yanında 3 oturumluk ücretsiz eğitimler sunan bir yapıdır. Çünkü aileler değiştikçe ve geliştikçe bu durumun çocuklara çok olumlu yansıdığı bilinmekte, özellikle de bu eğitimlerle siz ailelerimizin sorularına yanıt vermek ve sorunlarına destek olmak amaçlanmaktadır. Anne-babaların ve tutumlarının öğrenme-öğretme sürecinde matematikten, yabancı dile, fen alanlarından mühendisliğe kadar farklı disiplin alanlarındaki başarı ve toplam akademik başarı üzerinde ciddi bir etkiye sahip olduğu birçok araştırma tarafından ortaya konmuştur (Bicknell, 2014; Turner, Chandler ve Heffer, 2009; Başol ve Zabun, 2014; Bingham, Jeon ,Ah Kwon ve Lim, 2014; Perera, 2014; Garn1, Matthews ve Jolly, 2010).  Etkili aileler çocuklarının yaşamında olumlu bir fark yaratcaklarını bilmekte ve bu sebeple üst düzeyde çocuklarının hayatlarına katılım sağlamaktadır (Hoover-Dempsey et al., 1992).  

Diğer Etkinliklerimiz

Not: Etkinlik günü görevli öğretmenlerimiz etkinlik programında değişiklik yapabilirler.

Sakıp Sabancı Müzesi Ziyareti

  • Koleksiyonun incelenmesi
  • Kitap sanatları ve hat koleksiyonu sergisi
  • Kitap sanatları ve hat sanatı atölyesi

 

Boğaz gezisi

  

Atatürk Arboretumu Gezisi

  • 2000’e yakın bitki türünün incelenmesi
  • Botanik kültürü etkinliği
  • Fotoğraf çekimi
     

  

Yaz Okulu Programımız Hakkında Diğer Ayrıntılar

Amaç

Üstün zekâlı olduğu tanılanan çocuklara zenginleştirilmiş bir eğitim sunarak; onların kendilerini ve ailelerin çocuklarını keşfetmelerini sağlamaktır.

Yetenek eğitiminin ilk adımını yeteneklerin keşfi ve fark edilmesi süreci oluşturur. Yaz ve kış okullarımız sundukları programlarla, öğretmenlerimizin gözlemleri ile, uyguladıkları dünyaca kabul görmüş standart testlerle siz anne-babalara çocuğunuzu tanıma fırsatı sunarken; çocuklara ise eğlenceli bir biçimde bilim, sanat ve sporla zaman geçirme şansı tanır. Programlarımızda çocukların potansiyeli zorlanarak, bilişsel gelişimlerinin desteklenmesi sağlanır.

Farkımız

Bu program üç farklı kurum tarafından organize edilen ilk ’’üstün zekâlılar eğitimi programı’’ olma özelliğini taşımaktadır.  Farklı uzmanların alandaki 15 yıllık deneyimlerinin bir araya gelmesi, akademik ve uygulama alanında yetkin öğretmen kadrosu en büyük farkımızı oluşturmaktadır. Programlar en az üç farklı uzmanın görüşüne başvurularak hazırlanır, öğrencilerin tüm atölyelerden keyif alması sağlanır. Sadece öğrencilere eğitim sunulmaz; anne babalara rehberlik yapılır. 

Yaş Aralıklarına Göre Eğitim Programları
6- 8 Yaş 9-12 Yaş
Sportif Rekreasyon Robotik
Drama STEM
Robotik Arkeoloji
Yaratıcı Düşünme Drama
Ritim ve Müzik Yaratıcı Düşünme
Sanat Sanat
Aile Eğitimleri Aile Eğitimleri

 

 

Katılım Koşulu

Ülkemizde standardizasyonu yapılmış zekâ testlerine göre üstün zihin düzeyine sahip çocuklar kabul edilecektir. Zekâ testi olmayanların kurumumuza ulaşıp; zekâ testi yaptırmaları gerekmektedir. Test sonucu olanların ise zekâ testi sonuç raporlarını tarafımıza iletmeleri gerekmektedir. 2015 yılı öncesi test sonuçları kabul edilmemektedir.

Erken Kayıt Ücreti

Erken kayıt tarihleri 15 Nisan – 6 Mayıs 2019 tarihleri arasındadır. KDV dahil 1650 TL’dir. Fiyatımıza öğle yemeği dahil olup, servis ücreti dahil değildir. Servis imkanımız mevcuttur. Eğitim hafta içi her gündür. Erken kayıt dönemi sonrasındaki ücret KDV dahil 2000 TL’dir. Eğitimlerimiz Biltes Koleji öğrencilerine %20 indirimlidir. 

Bilgi ve İletişim için;
Üstün Zekalılar Eğitim Uzmanı:
Erbin Soygür
0505 494 9153

[email protected]

Banka Hesap Bilgileri

Erbin Soygür
IBAN: TR 2500 0150 0158 0073 0628 3641